تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

ساخت نانوداروی جدید برای درمان ALL


محققان داروی جدیدی ساخته اند که همانند یک بمب هوشمند عمل کرده و سلول های سرطانی را در کوکان مبتلا به نوعی سرطان خون هدف قرارداده و آن ها را منهدم می کند. 
ادامه مطلب ...

تولید مخمر با مقاومت بالا در برابر اتانول با همکاری محققان ایرانی


محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با همکاری «امیر فیضی»، «پیام غیاثی» و «عادل قادری» راه جدیدی را برای تقویت تحمل مخمر در برابر اتانول یافته‌اند. 
ادامه مطلب ...

پروتئین های گیاهی جایگزین مناسب برای خون


پژوهش های محققان دانشگاه لوند سوئد نشان می دهد که پروتئین موجود در چغندر قند، یک جایگزین مناسب برای خون است و می تواند برای مقابله با کمبود خون مورد استفاده قرار گیرد. 
ادامه مطلب ...

ماکروفاژها می توانند مخفیگاه ویروس HIV باشند...


در مورد بیماری ایدز همیشه این سوال مطرح است که ویروس HIV در چه سلول هایی مخفی می شود. داروهای ضد ویروس غالبا می توانند ویروس را کنترل نمایند اما نمی توانند به طور کامل آن را از بین ببرند. بنابراین در هر راه کاری برای ریشه کن کردن ویرروس HIV از بدن نه تنها باید سلول های ایمنی به نام CD4 T یا helper T cell در نظر گرفته شوند بلکه دیگر سلول های آلوده نیز باید مد نظر باشند. 
ادامه مطلب ...

تولید پروتئین های نوترکیب در گیاهان


استفاده از گیاهان به منظور درمان بیماری های انسان به هزاران سال پیش بر می گردد. اما اخیراً تولید گیاهان واریخته، باعث شده است که از گیاهان برای درمان بیماری هایی استفاده شود که تا پیش از این به وسیله داروهای شیمیایی یا مواد زیستی بدست آمده از حیوانات یا میکروارگانیسم ها درمان می شدند. از آنجائیکه قیمت داروهای زیستی بدست آمده از سیستم های کشت سلول های حیوانی یا میکروارگانیسم ها فراوانی آنها را محدود می کند، بنابراین توسعه سیستمی که بتواند این داروها را با قیمت و فراوانی مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد، امری ضروری می باشد.  ادامه مطلب ...

یافته جدید در مورد آپوپتوز...


محققان می گویند پروتئین هایی که در مرگ برنامه ریزی شده سلول یا آپوپتوز نقش دارند می توانند نقش کلیدی در مبارزه بر علیه بیماری ها داشته باشند واطلاعات بیشتر در مورد آپوپتوز به محققان اجازه می دهد روش های جدیدی برای درمان بیماری ها ابداع نمایند. 
ادامه مطلب ...

چطور یک سوپرمن مولکولی از آسیب به ژنوم جلوگیری می کند


نقش جدیدی برای پروتئین RNAi دایسر (Dicer) در حفظ ثبات ژنومی یافت شده است. محققان کشف کردند که پروتئین دایسر طی روند تکثیر DNA، با آزاد کردن ماشین رونویسی ژن های فعال به جلوگیری از برخورد کمک می کند. بدون عملکرد Dicer، ماشین رونویسی و همانند سازی برخورد می کنند که منجر به آسیب DNA و تغییرات گسترده در سراسر ژنوم می شود، تغییراتی که مرتبط با پیری و سرطان می باشند. 
ادامه مطلب ...

تولید شیر مادر توسط گاوهای اصلاح شده


شیر مادر تفاوت های زیادی با شیر گاو دارد. این تفاوت های آشکار در شیر انسان و گاو، انگیزه ای برای پرورش گاوهای اصلاح شده بوده است. ولی مصرف محصولات غذایی اصلاح شده یکی از مباحث جنجال برانگیز دنیا است. 

ادامه مطلب ...

تولید آزمایشگاهی آنزیم منشأ حیات



دانشمندان آمریکایی موفق به تولید آزمایشگاهی آنزیمی شدند که احتمالا در منشأ حیات آغازین بر روی زمین نقش اساسی ایفا کرده است. 
ادامه مطلب ...

رونمایی از تکنیک‌های پیشرفته دانشمندان در اصلاح ژنتیکی


محققان دانشگاه کارولینای شمالی با توجه به نقش بسیار حیاتی ژن‌ها در تولید بهینه داروها، مواد ارگانیک و صنعت غذا وکشاورزی، پس از بررسی گسترده بر روی نحوه تغییرات بر روی توالی دی‌ان‌ای موفق به ارائه شش عملکرد مولکولی در جهت اصلاح تغییرات بر روی ژنوم شدند. 
ادامه مطلب ...