تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

اصلاح دقیق‌تر ژنها با کمک نور


دانشمندان دانشگاه پیتزبورگ آمریکا با یک روش ویرایش ژن که از نور استفاده می‌کند، توانسته‌اند عملکرد ژن‌ها را به شکل دقیق‌تری اصلاح کنند. 
ادامه مطلب ...

کشف رهبر ارکستر ژنوم‌ها


تیمی از محققان دانشگاه بوفالو موفق به شناسایی استاد ارکستراسیون ژنوم‌ها شده و نشان داده‌اند که چگونه یک پروتئین هسته‌ای مانند یک رهبر ارکستر عمل کرده و سمفونی زیست‌شناسی را برنامه‌ریزی می‌کند. 
ادامه مطلب ...

شناسایی ارتباط مولکولی بین آسیب DNA و پیری زودرس


آسیب های DNA در انسان به مرور زمان تجمع پیدا می کنند و افراد پیر دیگر قادر به ترمیم مناسب DNA نیستند. 
ادامه مطلب ...

شناسایی سوئیچ اصلی پروتئین HER2 عامل سرطان


داروی هرسپتین(Herceptin) داروی موثری برای سرطان سینه HER2مثبت شناخته شده است. این سرطان شکلی تهاجمی از این نوع سرطان است که با تولید بیشتر پروتئین HER2 تقویت می شود. با این حال همه بیماران به این دارو به طور مناسب پاسخ نمی دهند و حتی در قبال آن مقاوم هم شده اند. 
ادامه مطلب ...

امکان تغییر DNA ژنومی با بهره گیری از مهندسی هدف دار ژنوم


طی یک دهه گذشته، مهندسی ژنوم، پژوهشگران را قادر ساخته است تا هر توالی کد کننده و غیر کد کننده را در طیف وسیعی از انواع سلول ها و موجودات دستکاری کنند. 
ادامه مطلب ...

پاکسازی بدن از سرطان پیشرفته با تزریق پادتن جدید


دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در دستاوردی جدید نشان داده‌اند که تزریق یک پادتن جدید می‌تواند سرطان پیشرفته را با ریشه‌کن کردن و نابودسازی تومورها از بین ببرد. 
ادامه مطلب ...

ویرایش ژنوم میتوکندریایی برای جلوگیری از بیماری های وراثتی



بیماری های میتوکندریایی، اختلالات ژنتیکی به ارث رسیده مادری هستند که طیف وسیعی از ناتوانی ها را ایجاد کرده اند که قابل درمان هم نیستند. در این مطالعه، محققین در انستیتو سالک اولین تلاش موفقیت خود مبنی بر استفاده از تکنلوژی ویرایش ژنوم را برای جلوگیری ازDNA میتوکندریایی جهش یافته همراه با بسیاری از بیماری های گزارش داده اند، شرایطی که از مادر به فرزندان منتقل می شود. 
ادامه مطلب ...

پروموتر ها، وظیفه ای بیشتر از یک راه انداز را دارند


به گفته یک تیم تحقیقاتی در موسسه تحقیقات پزشکی Stowers یک تفکر سنتی وجود داردکه در آن پروموتر را صرفا یک راه انداز می دانند. آنها در چاپ جدید مجله eLife گزارش کردند که پروموتر ها دامنه گسترده ای از اعمال را انجام می دهد. 
ادامه مطلب ...

عملکرد عوامل رونویسی متاثر از شکل آنهاست


خاک رس را می توان برای طیف وسیعی از اشیاء از قبیل فنجان، بشقاب و یا آجر استفاده کرد. به طور مشابه، پروتئین ها نیز می توانند ساختار خود را تغییر داده و در نتیجه عملکرد و فعالیت خود را سازگار کنند.   ادامه مطلب ...

دخالت DNA غیر کد شونده در ابتلا به دیابت نوع 2

 
درگذشته تصوربراین بودکه توالی های هایی از DNA که پروتئین ها را کد نمی کنند به عنوان junk DNA حذف می شدند، اما دانشمندان کشف کردند که برخی نواحی جهت کنترل روشن شدن ژن ها دارای اهمیت هستند. این مطالعه، اولین گزارشی است که نشان داد چگونه اینچنین نواحی که عناصر تنظیمی نامیده می شوند، می توانند بر ریسک بیماری افراد تأثیر بگذارد.  ادامه مطلب ...