تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

امکان تغییر DNA ژنومی با بهره گیری از مهندسی هدف دار ژنوم


طی یک دهه گذشته، مهندسی ژنوم، پژوهشگران را قادر ساخته است تا هر توالی کد کننده و غیر کد کننده را در طیف وسیعی از انواع سلول ها و موجودات دستکاری کنند.  

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران، دستکاری هدفدار توالی های ژنومی به یک ابزار قدرتمند در تحقیقات بیولوژی تبدیل شده است و فرصت بالقوه ای جهت اصلاح نقایص ژنتیکی زمینه ساز بسیاری از بیماری ها را فراهم ساخته است.
این فناوری های نوین به طور گسترده ای در تحقیقات پایه، بیوتکنولوژی و پزشکی در مواردی همچون تولید رده های سلولی مهندسی شده و حیوانات تراریخت مدل، مورد استفاده قرار گرفته اند.

همچنین توانمندی در تغییر هدفمند توالی ژنوم با کارایی بالا و نیز تغییر بیان ژنها، امیدواری قابل توجهی را برای استفاده از آنها به عنوان افق جدیدی در کاربرد روش های بیولوژی مولکولی برای درمان برخی از بیماری های انسان نظیر سرطانها، بیماری های عفونی و اختلالات ژنتیکی بوجود آورده است.

لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی در این خصوص، در اولین کنگره بین المللی تولیدمثل که همزمان با اولین جشنواره تولیدمثل، در روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه سال جاری در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد، ارائه می شود.

بیش از 70 گروه تخصصی حوزه پزشکی و علوم پزشکی هدف این کنگره است که به آنها امتیاز بازآموزی تعلق خواهد گرفت از جمله شامل متخصصین زنان، مامایی، اورولوژی، جنین شناسی، پزشکان عمومی، دامپزشکان، کلیه گرایش های علوم پایه پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی، پاتولوژی و ...است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد