تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

مهمترین دستاوردهای علمی- پزشکی جهان در سال 2014


از تولید نخاع کامل و گلبول‌های قرمز خون در آزمایشگاه تا کشف منشأ دقیق ایدز پس از 30 سال تولد نخستین کودک از رحم پیوندی، تولید گلبول‌های قرمز خون، بازگشت شنوایی با گوش بیونیک و بازیابی حافظه در موش‌های مبتلا به آلزایمر برای نخستین‌بار بخشی از مهمترین خبرهای علمی- پزشکی سال 2014 محسوب می‌شوند.  

ادامه مطلب ...

ژن ها تعیین کننده پاسخ به درمان هپاتیت A


یکی از رایج ترین دلایل هپاتیت A که به نام هپاتیت عفونی نیز شناخته می شود عفونت کبد با هپاتیت C است. بیماری می تواند درمان شود اما همه بیماران با درمان های کنونی درمان نمی شوند. مطالعه جدیدی نشان داده است که نتیجه درمان پزشکی به عوامل ژنتیکی فرد وابسته است. 
ادامه مطلب ...

بانک دی‌ان‌ای منجمد همه موجودات در «کشتی نوح» روسیه..


یک دانشگاه روسی تصمیم دارد «کشتی نوح» را با استفاده از دی‌ان‌ای منجمد شده همه موجوداتی که تاکنون در زمین زیسته‌اند، بسازد. 
ادامه مطلب ...

جهش هایی که مانع از مرگ سلولی برنامه ریزی شده می شوند


تیمی از محققین به بررسی نوعی از لنفومای non-Hodgkin به نام لنفومای سلولی مانتل پرداخته اند که برخلاف درمان های جدید دارای نرخ بقای کمی برای بیماران است. 
ادامه مطلب ...

کشف جهش‌های ژنتیکی نجات‌بخش


تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد که برخی جهش‌های ژنتیکی خاص، افراد را در برابر بیماری‌های مختلف از جمله آلزایمر مصون کرده یا بروز بیماری را به تأخیر می‌اندازند. 
ادامه مطلب ...

تکنولوژی های جدید برای ساخت بافت و شاید روزی اندام..


ابزارهای جدید می تواند روزی برای برای ساخت اندام های جایگزین انسانی مورد استفاده قرار گیرد، به نحوی که یک قطعه برداشته شده و قطعه ای نو جایگزین آن می شود. 
ادامه مطلب ...

زیست داروها و توسعه صنعت داروسازی..


زیست داروها می توانند به کانون و محوری اصلی در صنعت داروسازی تبدیل شوند اما این امر بدون ایجاد تغییرات عمده در آزمایشگاه ها، راهبردها، فناوری ها و چرخه عملیاتی امکان پذیر نیست.

چندی پیش مقاله یی در مورد زیست داروها و اهمیت آن در صنعت داروسازی از طرف موسسه ی «مک کنزی» به قلم «رالف اتو»، «آلبرتو سانتاگوستینو» و «اولف شرادر» نوشته شد که ترجمه فارسی آن در ادامه می آید: 

ادامه مطلب ...

ابداع روش جدیدی برای مهار سرطان



محققان آمریکایی با هدف گرفتن ساعت بیولوژیک بدن، روش جدیدی برای از بین بردن سلول های سرطانی ابداع کرده اند. 
ادامه مطلب ...

پروتئینی با قابلیت ویرایش سایر پروتئین‌ها


تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، یک پروتئین انسانی از قابلیت تولید و ویرایش سایر پروتئین‌ها برخوردار است. 
ادامه مطلب ...

امکان طراحی داروهای نوترکیب ضدسرطان با «حسگر زیستی» محققان دانشگاهی


محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای درک دقیق‌تر نحوه‌ی عملکرد داروهای ضدسرطان اقدام به ساخت حسگری زیستی بر پایه‌ی دی‌ان‌ای کردند؛ نتایج این کار مورد توجه داروسازان، جهت طراحی داروهای جدید درمان سرطان قرار خواهد گرفت. 
ادامه مطلب ...