تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

کشف رهبر ارکستر ژنوم‌ها


تیمی از محققان دانشگاه بوفالو موفق به شناسایی استاد ارکستراسیون ژنوم‌ها شده و نشان داده‌اند که چگونه یک پروتئین هسته‌ای مانند یک رهبر ارکستر عمل کرده و سمفونی زیست‌شناسی را برنامه‌ریزی می‌کند.  

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این محققان شواهدی را ارائه کرده‌اند مبنی بر این که همه چیز با یک گیرنده اصلی فاکتور رشد موسوم به nFGFR1 آغاز شده که کل ژنوم را تنظیم می‌کند.

به گفته محققان، این یافته‌ها به ارائه سطح جدیدی از درک جنبه‌های بنیادی چگونگی رشد موجودات پرداخته و همچنین نشان می‌دهد که چگونه یک پروتئین گیرنده فاکتور رشد بطور مستقیم به سمت هسته حرکت می‌کند تا کل ژنوم را برنامه‌ریزی کند.

این پژوهش، یک فرضیه قدیمی در زیست‌شناسی را که بر اساس آن، انواع خاص فاکتورهای رشد تنها در سطح سول عمل می‌کنند، به چالش طلبیده است. در دو دهه اخیر، محققان جذب این احتمال شده بودند که فاکتورهای رشد از داخل هسته عمل می‌کنند و اکنون آن را اثبات کرده‌اند.

درک پیشرفته‌تر از چگونگی شکل‌گیری موجودات از پتانسیل ارتقای چشمگیر درک و درمان سرطان‌ها برخوردار است که در نتیجه رشد کنترل‌نشده و همچنین بیماری‌های مادرزادی ایجاد می‌شوند.

این تحقیق که بر روی سلول‌های بنیادی جنینی موش‌ها انجام شد، می‌تواند به درک چگونگی کار سلول‌های بنیادی نیز کمک کند.

نتایج این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شده است.

نظرات 2 + ارسال نظر
عرفان یکشنبه 31 خرداد 1394 ساعت 18:50

من دانشجویی سلولی دانشگاه مازندرانم و عاشق بیوتک . این مطلب خیلی جالب

براتون آرزوی موفقیت دارم.

وحید پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 12:06 http://russiarshad.blogsky.com

سلام!
عالیه... هرچند با رشته الان من فاصله داره اما چون دبیرستان علوم تجربی خوندم برام هنوز و همیشه جالب هست ...
امیدوارم موفق باشید...
دیدم برای این وبلاگ دو سال هست زحمت کشیدید و مطالب خوبی ارسال کردید گفتم حیفه ازتون به سهم خودم تشکر نکنم.
======================================
قالب وبلاگ تون کمی سنگینه و رنگش غم انگیزه... البته من خودم وبلاگ با قالب مشکی دارم اما به نظرم به وبلاگ شما قالبی با رنگ سفید و آبی (آبی مثل header قشنگ تون) میاد...
======================================
باتشکر!

سلام دوست عزیز.
نظر لطف شماست. ممنونم. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
چشم اونروهم سعی میکنم با پیدا کردن قالب مناسب جایگزین کنم.
هدف من از انتخاب این قالب ساده بودن،نداشتن تبلیغات و تناسب رنگ اون با عکسهاییه که میزارم. باز اگر قالب جدید و مناسبی دیدم عوض میکنم.
ممنونم که نظرتون رو مطرح کرده و منو راهنمایی کردید.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد