تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

تولید سریعتر سوخت زیستی با کمک مخمر جدید


تیمی از محققان یک سویه انقلابی از مخمر را تولید کرده‌اند که می‌تواند بطور چشمگیری منجر به تسریع تولید سوختهای زیستی از ماده گیاهی غیرخوراکی شود.  

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، رویکرد جدید محققان شرکت سوخت زیستی Mascoma LLC و مرکز علوم انرژی سوخت زیستی وزارت انرژی آمریکا، راهی را برای گسترش فرآورده‌های سوخت زیستی فراتر از تولیدات کنونی که محدود به مشتقات اتانول استخراج شده از ذرت هستند،‌ ارائه خواهد کرد.

سوخت زیستی C5 FUEL™، شامل تخمیر و تولید اتانول است که استاندارد جدیدی را برای تبدیل قندهای زیست توده از کلش ذرت - بخش غیر خوراکی ذرت مانند ساقه - تعیین کرده و تا 97 درصد از قندهای گیاهی را به سوخت تبدیل می‌کند.

به گفته محققان، در حالیکه مخمر کنونی بیش از یک سوم قندهای زیست‌توده را به شکل زایلوز و بدون استفاده رها می‌کند، سوخت جدید بطور موثری زایلوز را به اتانول تبدیل کرده و این امر در کمتر از 48 ساعت حاصل شده است.

به گفته محققان، این موفقیت و ادامه تحقیقات موجب کاهش هزینه‌ها و رشد تبلیغات تجاری محصولات اتانول گیاهی می‌شود.

اگر چه زیست‌توده‌های سلولزی مانند ذرت، گندم، پوشال گندم و تفاله نیشکر فراوان و ارزان هستند، اما استفاده از آن به دلیل مقاومت گیاهان در آزاد کردن قند برای تبدیل به الکل، بسیار دشوارتر از ذرت است؛ هرچند سویه جدید مخمر در تبدیل زایلوز بسیار موثر خواهد بود.

درحالی که بیشتر روشهای پردازش، تنها سلولز را به قند تبدیل می‌کنند، اما روش جدید همچنین هموسلولز را تبدیل کرده که بازده کلی قند و در نتیجه تولید اتانول را افزایش می‌دهد. سویه جدید مخمر بطور همزمان راندمان تبدیل زایلوز و گلوکز را تا 97 درصد و در مدت زمان بسیار کوتاهتری نسبت به روشهای موجود افزایش می‌دهد.

گام بعدی محققان، اثبات کاربرد روش تلفیقی پردازش زیستی با استفاده از باکتری گرماگرا برای تولید مستقیم سوخت زیستی از توده زیستی در یک مرحله‌ خواهد بود.

نتایج این تحقیقات در سی و یکمین کارگاه بین‌المللی اتانول سوختی در مینیاپلیس ارائه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد