تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

آینده تجزیه و تحلیل سلول...


تغییرات در روش های کشت سلولی و معرف ها (به عنوان یکی از تکنیک های اساسی در آزمایشگاه مدرن زیست شناسی) می تواند نسبت به سایر حوزه ها با سرعت کندتری اتفاق بیافتد. اما این بدان معنا نیست که هیچ پیشرفت شگفت انگیزی در جهان کشت و تجزیه و تحلیل سلول در سال های پیش رو وجود ندارد. نویسندگان برای فهمیدن اینکه این پیشرفت ها کی به وقوع می پیوندد مشغول حدس و گمان در این زمینه شدند.   

1- پرینت سه بعدی زیستی سلول ها. تصوری برای کشت سلولی در دهه آینده. ما برای مدت ها در مورد کشت و رشد سلول ها بر روی یک داربست سه بعدی ساخته شده از مواد مختلف صحبت کرده ایم. ما آموختیم که چگونه خواص فیزیکی داربست را برای فعال کردن فرایند های مختلف سلولی تغییر دهیم (به عنوان مثال تمایز سلولهای بنیادی) و چگونه می توان عوامل رشد و سایر مولکولهای زیستی را برای میانکنش با سلول ها در درون داربست قرار داد.  پیش بینی شده است که سلول ها را با پیپت های سنتی بر روی این داربست وارد نماییم، اما ما ممکن است در جهان کشت سلولی فراتر از این عمل کنیم طوری که پرینت زیستی سه بعدی به سرعت در سراسر جهان منتشر شود. در واقع، محققان بیمارستان سنت وینسنت در ملبورن استرالیا در حال کار بر روی پرینت زیستی سلول های بنیادی هستند تا در نهایت بافت مغز انسان را برای مطالعات بیماری های عصبی ایجاد کنند. ویژگی این پرینتر های سه بعدی به همراه انطباق آنها برای کار با نمونه های بیولوژیکی فرصتی را به ما می دهد که نه تنها بافت مغز چاپ کرده، بلکه سایر بافت ها و ترتیبات سلولی را در طول سال 2015 ببینیم. 


2- آگاهی در حال رشد از مشکلات تکرارپذیر در زیست شناسی منجر به یک اعتراض برای آزمایشات خوب توصیف شده ای شده است که با معرف های معتبر و تعریف شده هدایت می شود. با این حال، هنوز یک مشکل در استفاده از رده های سلولی غیر معتبر باقی می ماند. آیا بزودی تغییرات قابل توجهی در این زمینه می بینیم؟ آیا سازمان های بودجه ای قبل از بودجه کمک های مالی به اطلاعات احراز هویت رده سلولی نیاز دارند؟ آیا پول احراز هویت بایستی به کمک های مالی محقق افزوده شود؟ یا شاید یک پایگاه داده و پروتکل واحد برای اعتبار به رده سلولی (که به خوبی مورد استفاده قرار  گرفته است) ظهور خواهد کرد


3- سلول ها در فضا. در حال حاضر ما به پیش بینی گسترده برای سال 2015 رسیده ایم: آزمایشات افزایش یافته اثرات گرانش محدود بر روی سلول ها، یک مسیر بهتر به سوی کشت سلولی سه بعدی و برنامه های پزشکی احیا کننده واقع گرایانه را فراهم می آورد. اجازه بدهید توضیح دهم. با ماموریت های فضایی در حال افزایش و تلاش های قبلی انجام شده درباره آزمایشات سلولی در فضا، کشت سلولی در فضا در ماه های آینده به امری عادی تبدیل خواهد شد. در سال 2014، Stefan Przyborski  از دانشگاه Durham ، سلول ها را به ایستگاه فضایی بین المللی برای آزمایش کشت سلولی سه بعدی و بررسی اثر فیزیولوژیکی میکروگرانشی بر روی سلول ها ارسال کرد. Przyborski کاملا در توسعه روش کشت سلولی سه بعدی درگیر بوده است و در حال توسعه یک داربست برای فعال کردن یک محیط کشت واقعی تر از صفحات مسطح سنتی دو بعدی است. اما معلوم است که در محیط های میکروگرانشی، سلول ها تمایل دارند تا راحت تر با هم تجمع یابند، حتی برخی از محققان پیشنهاد کردند که چنین محیط می تواند برای هل دادن تلاش پزشکی احیا کننده مناسب باشد. بنابراین دانش سلول های کشت داده شده در فضا ممکن است برای پیشرفت پزشکی احیا کننده بهتر باشد. ما فکر می کنیم که در سال 2015 می توانیم تلاش های جدید زیست شناسی سلولی فضایی را ببینیم.

با توجه به پیش بینی های ما، شاید کشت سلولی یک حوزه در حال حرکت آهسته نباشد.



منبع : vimb


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد