تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

ماموریت مریخ و زیست شناسی سنتزی فضا...


با توجه به تجزیه و تحلیل جدید مهندسین زیستی در دانشگاه برکلی و ناسا، فضانوردان روزی می توانند برای ساخت مواد زیستی مورد نیازی که در ماموریت های طولانی مدت به ماه، مریخ و غیره دارند از  میکروب های مهندسی شده استفاده کنند.  

این مطالعه که در مجله Royal Society Interface منتشر شده است، پتانسیل بالقوه بیولوژی سنتتیک را برای سفر سبک تر و سازگارتر فضانوردان بوسیله تبدیل منابع طبیعی محیط فرازمینی به سوخت، مواد غذایی، دارو و پلیمر های قابل چاپ برای مصالح ساختمانی برجسته می کند.

Menezes (اولین نویسنده مطالعه) گفت: مدت های زیادی است که مفهوم حمل هیچ چیز به فضا مطرح است، زیرا پرتاب اشیا به فضا فوق العاده گران تمام می شود.

به عنوان مثال، کمیسیون آگوستین اوباما اشاره کرد که به جای حمل این همه مواد برای ماموریت های زمین به مریخ، ما بایستی مواد مورد نیاز در مریخ را از منابع محلی در آنجا تامین کنیم.

تیم Menezes در تجزیه و تحلیل خودشان از اطلاعات موجود ناسا استفاده کردند تا کارایی تکنیک های بیولوژیکی با فن آوری های سنتی غیر زنده (که اقلام مهم را در فضا تولید می کردند) را با همدیگر مقایسه کنند.

 آنها دریافتند که در یک ماموریت 916 روزه به مریخ، فضانوردان با استفاده از فرآیندهای بیولوژیکی می توانند تا 56 درصد از سوخت مورد نیاز تجهیزات را صرفه جویی کرده، در طول رفت و برگشت به مریخ 38٪ از حجم غذا  کاهش یافته و حجم ذخیره مورد نیاز برای چاپ سه بعدی زیستی را به 85% کاهش دهند.

Menezes در حال حاضر قصد دارد تا بطور تجربی بر روی فن آوری زیست شناسی سنتتیک متمرکز شود تا آن را در سیستم فضایی شبیه سازی شده آزمایش کند. او می گوید ما هنوز کار زیادی در دست انجام داریم اما بسیار محتمل است که این تکنولوژی در یک ماموریت واقعی مناسب و زیست پذیر باشد.


منبع:

 

Menezes AA, Cumbers J, Hogan JA, Arkin AP. Towards synthetic biological approaches to resource utilization on space missions. J R Soc Interface. 2015 Jan 6;12(102).

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 29 مهر 1394 ساعت 11:51

باسلام وخسته نباشید مقاله درمورد سنتتیک بیولوژی می خواستم باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد