تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

کورکومین: ترکیب ضدسرطان طبیعی


مطالعات نشان داده‌اند که کورکومین، ماده فعال بیولوژیک زردچوبه، علاوه بر اثرات آنتی‌اکسیدانتی و ضد التهابی،  اثرات ضد سرطانی و ویژگی های ممانعت از ایجاد سرطان را هم داراست.   
داده های پیش بالینی با مدل های حیوانی و فاز یک مطالعات کلینیکی روی انسان سالم و سرطانی نشان می دهد که وقتی کورکومین خوراکی تجویز شود در پلاسما و بافت خیلی کم یافت می شود که این اثرات می تواند ناشی از جذب کم، متابولیسم سریع و حذف سیستمیک سریع کورکومین در بدن باشد بنابراین روش‌های مختلفی برای افزایش میزان کورکومین در پلاسما و یا بافت استفاده گردیده است.
بر اساس نتایج تحقیقاتی که در مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر انجام شده است کاربرد نانوتکنولوژی و کپسوله کردن کورکومین در نانوامولسیون‌ها (نانوکورکومین) می‌تواند خواص طبی این ماده را بهبود بخشد. مطالعات جامع تیم تحقیقاتی مرکز نشان داد که نانوکورکومین، اثرات به مراتب قویتر و موثرتر بر سلولهای سرطانی در محیط کشت و حیوان را دارد. همچنین نتایج مصرف داروی حاضر در فاز یک کلینیکال ترایال نشان داد که این دارو حتی در دوزهای بالا قابل تحمل و بدون توکسیک می باشد. بنابراین بنا داریم در فاز دو کلینیکال ترایال، نقش داروی نانوکورکومین بعنوان درمان کمکی همراه با داروهای استاندارد بر پاسخ های درمانی و کیفیت زندگی در بیمارن مبتلا به سرطان سینه و گوارش مقاوم به درمان را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
آزمودنی ها شامل 60 بیمار مبتلا به سرطان سینه و کولون مراجعه کننده به انستیتو سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران از فروردین ماه سال 93 الی شهریورماه سال 93 می باشند که حداقل به یک خط درمان شیمی درمانی پاسخ نداده و مقاوم به درمان می باشند. بیماران در بلوک های تصادفی 30 تایی در 2 گروه، درمان های استاندارد بهمراه داروی نانوکورکومین به عنوان درمان کمکی و گروه دوم درمان استاندارد بدون نانوکورکومین قرار می گیرند. انتخاب بیماران تصادفی و با سطح بیماری، عدم پاسخ به یک خط درمان شیمی درمانی خواهد بود. ارزیابی ها در حین و اتمام مطالعه شامل کیفیت زندگی بهتر شدن، کیفیت زندگی عملکردی، تصویربرداری با سی تی اسکن، بررسی تومورمارکرهای شاخص و معیارهای پاسخ به درمان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد