تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

نانو قفس های DNA و دارو رسانی


نانو قفس های ساخته شده از DNA می تواند در آینده جهت انتقال دارو و ابزارها مورد استفاده قرار گیرد.


Date:
March 13, 2014
Source:
Wyss Institute for Biologically Inspired Engineering at Harvard
 

 مجموعه ای از قفس DNA خودآرا شده، گسترده ای به اندازه یک دهم یک باکتری توسط دانشمندان ساخته شده است. این نانوساختارهای DNA برخی از بزرگترین و پیچیده ترین سازه ها هستند که تا کنون تنها از DNA ساخته شده اند، و آنها می توانند یک روز تحویل مواد مخدر، و یا خانه بیوراکتور کوچک و یا دستگاه های نوری باشند که تشخیص بیماری را انجام می دهند.

پنج قفسDNA به شکل polyhedra در اینجا پایه ها را برای برقراری ثبات در پاهای DNA تشکیل داده اند و این نوآوری یک تیم موسسه Wyss می باشد که به ساخت بزرگترین و بنیه دار ترین قفس DNA منجر شد. بزرگترین آنها، یک منشور شش ضلعی (سمت راست)است، که یک دهم اندازه یک باکتری است.

در آینده، دانشمندان به طور بالقوه می توانند قفس DNA که محتویات خود را محصور کرده پوشش گذاری کنند و مواد دارویی برای تحویل به بافت را بسته بندی کنند. مثل گنجه جادار، قفس را می توان با قلاب شیمیایی که می تواند به چسبیدن به سایر بخش ها مانند پروتئین و یا نانوذرات طلا تغییر یابد، مورد استفاده قرار گیرد. این می تواند به دانشمندان در ساخت انواع فن آوری کمک کند، از جمله گیاهان با توان بسیار کوچک، کارخانه های کوچک برای تولید مواد شیمیایی خاص، و یا سنسور نوری با حساسیت بالا است که تشخیص بیماری با تشخیص مولکول های تولید شده توسط بافت غیر طبیعی را امکانپذیر می کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد