تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

گوجه فرنگی های بنفش


تحقیق انجام شده منجر به تولید واریته GM (مهندسی شده) با عطر و طعم بهتر، سالم تر و زمان نگهداری بیشتر شده است، زیرا سطوح بالاتر آن ترکیبات می توانند حاصل شوند. 

 

در یک تحقیق محققان گوجه های غنی شده از آنتوسیانین (یک رنگدانه طبیعی که ظرفیت بالای آنتی اکسیدانی را ایجاد می کند) را مطالعه نمودند. گوجه های بنفش GM سبب طولانی تر نمودن زندگی موش های مستعد سرطان شناخته شدند و طبق آخرین یافته ها آنها همچنین مدت ماندگاری قفسه ای گوجه ها را  بطور متوسط از 21 روز به 48 روز  نزدیک به دو برابر نمودند.

هدررفت پس از برداشت بخاطر پوسیدگی یک مشکل جدی برای پرورش دهندگان و سوپرمارکت ها می باشد بطوریکه حتی میزان افزایش ماندگاری قفسه ای به میزان یک روز، تفاوت قابل توجهی در آنها ایجاد می کند.

یک راه برای بهبود افزایش ماندگاری، چیدن زودهنگام گوجه فرنگی ها است وقتیکه هنوز سبز هستند که آنها را بصورت مصنوعی با اتیلن تحریک به رسیدن نمود. به هر حال این امر منجر به از دست رفتن طعم می شود. روش دیگر پرورش گونه هائی است که هیچ وقت بطور کامل نمی رسند، اما این روش هیچوقت یک طعم کامل را موجب نمی شود.

در این تحقیق، آنتوسیانین ها بعنوان کاهش دهنده فرآیند رسیدگی بیش از حد و لهیدگی که منجر به پوسیدن و  نرم شدن می شود، شناخته شدند که باعث بدست آوردن گوجه ای با طول ماندگاری بیشتر و طعم کامل می شود. گوجه فرنگی های بنفش همچنین نسبت به کپک خاکستری، یکی از مهم ترین بیماری های پس از برداشت که بوسیله Botrytis cinerea ایجاد می شود کمتر حساس بودند.

گوجه فرنگی های معمولی در حال حاضر می توانند از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی غربال شوند و آنهائیکه از نظر ترکیب اکسیدانی بالا می باشند می توانند بعنوان لاین های والدی برای کارهای اصلاحی بکار گرفته شوند.

این تحقیق هدفی جدید برای اصلاحگران بمنظور تولید واریته های گوجه فرنگی ای که از نظر عطر و طعم کامل تر، برای مصرف کنندگان جذاب تر و بخاطر افزایش ماندگاری از نظر تجاری باارزش تر باشند را شناسائی نموده است.

همچنین این یافته ها می توانند برای میوه های نرم دیگری چون توت فرنگی و تمشک نیز بکار برده شوند.

واریته های دیگری از گوجه فرنگی های (John Innes Centre) JIC با میزان بالای ترکیبات متعدد توسط Essex company Biodeb بمنظور توسعه طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد