تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

مشخص شدن ماهیت ماشین مسئول ورود پروتئین ها به غشای سلولی


دانشمندان با کشف ماهیت دستگاه مسئول ورود پروتئین ها به غشای سلولی، امید دستیابی و موفقیت برای طراحی داروهای ضد باکتریایی جدید را زنده کرده است.  

به گزارش پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی، گروهی از محققان دانشگاه بریستول و آزمایشگاه زیست شناسی مولکولی اروپا (EMBL)  از فن آوری های جدید مهندسی ژنتیک برای بازسازی و جداسازی ماشین پروتئینی ارتباطات سلولی استفاده کردند. این تجزیه و تحلیل منجر به روشن شدن موضوعی شدکه قبل از این برای بیولوژیست های مولکولی تبدیل به یک راز شده بود.

محققان قادر به شناسایی  Holo - translocon  به عنوان ماشین درج پروتئین ها به غشا شده اند. یک مجموعه پروتئینی بزرگ غشایی که بطور منحصر به فردی هم قادر به ترشح پروتئین و هم قادر به  درج در غشاء است.

این یافته ها (که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ( PNAS ) منتشر شده است) همچنین می تواند کاربردی هایی هم در زیست شناسی سنتزی برای توسعه پروتئین های غشایی جدید داشته باشد.

پروتئین ها بلوک های ساختمان تمام زندگی بوده که برای رشد و ترمیم سلولها و بافت ضروری هستند.

پروفسور  Ian Collinson(از دانشکده بیوشیمی در دانشگاه بریستول)گفت: این یافته بدین خاطر مهم است که سوالات برجسته در مورد یکی از اصلیترین ستون های زیست شناسی (فرایند ضروری در هر یک از سلول های ارگانیسم ها) را پاسخ می دهد، در حال حاضر ما با دانستن نحوه کارکرد holo-translocon  در موقعیتی هستیم که می توان برای اثر گذاری این ترکیبات در طراحی و یا غربالگری داروهای ضد باکتریایی جدید تصمیم بگیریم.

این کشف نتیجه یک همکاری بین المللی میان دانشگاه بریستول و دکتر Christiane Schaffitzel و دکتر Imre Berger از آزمایشگاه بیولوژی مولکولی اروپا (EMBL) در گرونوبل فرانسه بوده است.

 

منبع:

 

R. J. Schulze, J. Komar, M. Botte, W. J. Allen, S. Whitehouse, V. A. M. Gold, J. A. Lycklama a Nijeholt, K. Huard, I. Berger, C. Schaffitzel, I. Collinson. Membrane protein insertion and proton-motive-force-dependent secretion through the bacterial holo-translocon SecYEG-SecDF-YajC-YidC. Proceedings of the National Academy of Sciences, 2014; DOI: 10.1073/pnas.1315901111

 

منبع : vimb

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد