تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

کشف مولکولی که از علائم تحریک آسم جلوگیری می‌کند


محققان، موفق به کشف مولکولی شدند که می‌تواند از علائم تحریک آسم جلوگیری کند.
  

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا منطقه خراسان، دکتر مینورا فوکودا از موسسه تحقیقات پزشکی سانفورد در اورلاندو فلوریدا که در تیم تحقیقاتی حضور دارد، به تازگی یافته‌های خود را در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر کرده است.

آسم بیماری مزمنی است که با قرار گرفتن در برابر محرک‌هایی مانند گرده گل و گرد وخاک باعث انقباض مجاری تنفسی و تولید مخاط شده که منجر به خس خس سینه، سرفه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس می‌شود.

بنیاد آسم و آلرژی آمریکا اعلام کرد: تعداد بیماران آسمی از اوایل سال 1980 افزایش پیدا کرده است. میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری بیش از 50 درصد و در میان افراد زیر 19 سال تا 80 درصد افزایش یافته است.

درمان قطعی برای آسم وجود ندارد، اما می‌توان به وسیله آنتی بیوتیک‌ها و ضد التهاب‌های موجود در اسپری‌ها، التهاب را کاهش داد. با این حال اکثر مردم موفق به کنترل مناسب آسم نمی‌شوند چرا که تنها در زمان حملات آسم به فکر آن می‌افتند!

مایک ترینگل، معاون ارشد بنیاد آسم و آلرژی آمریکا گفت: کنترل آسم هنوز برای برخی بیماران غیر ممکن بوده و نیاز است تا تحقیقات بیشتری برای کشف درمان جدید انجام شود.

با آزمایش بر روی موشها، محققان مولکول مصنوعی را کشف کردند که مانع ارسال سیگنال‌های سلول، برای شروع حملات آسم می‌شود.

تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که مولکول monosaccharide سولفات از طریق استنشاق یا وریدی می‌تواند به طور موثر آثار آسم مانند التهاب و تنگی مجاری تنفسی را کاهش دهد.

در اوایل سال جاری، سایر تحقیقات نشان داده است رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است از افراد در برابر آسم محافظت کند.

به گفته محققان، باکتری‌های روده، فیبر موجود در غذا را هضم کرده که باعث تولید اسیدهای چرب در جریان خون شده و همین امر به سیستم ایمنی موجود در ریه‌ها در برابر بیماری آسم کمک می‌کند.


منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد