تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

موتورهای مولکولی (Molecular Motors): بیوپسی از سلولهای زنده



 ماشین های کوچک دستکاری شده در داخل بدن برای تشخیص و یا درمان بیماری یک هدف است که هنوز محقق نشده است، اما تحقیقات جدید دانشمندان را یک گام نزدیک تر کرده است. یک تیم از دانشگاه ایالتی پن نانوموتور هایی ایمن در سلول های زنده را طراحی کرده است، این مطالعه در نشریه آنلاین Angewandte Chemie در 12 فوریه 2014 به چاپ رسیده است.  

" موتور نسل اول ما نیاز به سوختی داشت که سمی بود و آنها همچنین در مایع زیستی یا بیولوژیک نمی توانستند حرکت کنند، بنابراین انها نمی توانستند این موتورها را برای مطالعه سلول های انسانیبکار برند. ، " توماس Mallouk رهبر پروژه در بیانیه ای گفت . "این محدودیت یک مشکل جدی است. "

Mallouk و همکارانش با ایجاد نانوموتور هایی از نانو میله طلا ، حدود 300 نانومتر قطر و سه میکرون طول و تأمین انرژی آنها را با استفاده از سونوگرافی ، که در قدرت کم غیر سمی است  خطاب به این موضوع . نانوموتور ها با سلول های HeLa انکوبه شدند ، که موتورها پس از حدود 24 ساعت وارد سلولها شدند. پژوهشگران با استفاده از اولتراسوند کم قدرت، حرکت و چرخش را به نانوموتور می دادند  و جهت آنها را با استفاده از آهن ربا کنترل می کردند. سپس ، آنها نشان داد که سلول همچنان زنده بوند. هنگامی که محققان سونوگرافی در قدرت بالاتر استفاده می کردند، بطور انتخابی می توانستند سلول های که نانوموتور ها به درون آنها وارد شده بود را از بین ببرد.

" این پژوهش یک نمایش زنده که ممکن است به استفاده از نانوموتور هایی مصنوعی به مطالعه زیست شناسی سلولی در روش های جدید است ، " Mallouk در بیانیه ای گفت. "ما ممکن است قادر به استفاده از نانوموتور هایی برای درمان سرطان و سایر بیماری های مکانیکی دستکاری سلول از داخل . نانوموتور ها عمل جراحی داخل سلولی و ارائه داروهای غیرتهاجمی به بافت زنده را مهیا می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نادر یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 00:02 http://http:/chamsangar-nader.blogsky.com

سلام در صورت تمایل لینک مارو بی خبر نگذارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد