تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

روشی کارا برای استخراج "دی ان ای" از نمونه‌های بافتی


شرکت کاواریس اخیرا فناوری جدیدی را برای استخراج و خالص‌سازی DNA از بافت‌ها ارائه کرده است. این روش می‌تواند DNA زیادی را ایجاد کرده و همچنین طول رشته‌های بدست آمده بسیار طویل‌تر از نمونه‌هایی است که از روش‌های دیگر بدست می‌آید.  

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، TRUxtrac نام فناوری جدیدی است که برای استخراج DNA از بافت‌های حاوی پارافین و فرمالین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) امکان زدایش سریع پارافین و آبدهی بافت‌های FFPE در بافر آبی امکان‌پذیر می‌شود. بنابراین می‌توان با کارایی بالا بافت‌ها را هضم کرد و اتصال معکوس روی این بافت‌ها انجام داد. در نهایت، این کار موجب آزاد شدن اسیدهای نوکلئیک می‌شود. با استفاده از این فناوری منحصربه فرد، محلول truXTRAC موجب افزایش محصول نهایی شده و DNA با کیفیت بالا از بافت FFP بدست می‌آید.

علاوه‌ بر این، DNA استخراج شده را می‌توان در آرایه‌های زیست مولکولی پیچیده مورد استفاده قرار داد. این روش برای ایجاد کتابخانه‌های پیچیده زیستی به‌منظور استفاده در کلینیک‌ها بسیار مفید بوده و در نهایت موجب بهبود قابل توجه در فرآیند استخراج و خالص‌سازی DNA می‌شود.

جفری کونروی از مدیران امینیسک (OminiSeq) می‌گوید: « آزمایشگاه‌های پاتولوژی مولکولی از این که روش آماده‌سازی نمونه ساده‌تر شود بسیار استقبال می‌کنند، این کار موجب افزایش خروجی فرآیند می‌شود. با تایید صحت این فناوری در آزمایشگاه، ما نه تنها زدایش پارافین را به‌صورت خودکار انجام می‌دهیم بلکه خروجی محصول که همان DNA است بهتر بدست آمده و ابعاد DNA افزایش محسوسی می‌یابد

جیم لاگارن، مدیرعامل کاواریس می‌گوید: «فناوری مبتنی بر NGS به سرعت توسط کلینیک‌ها پذیرفته می‌شود. در کاواریس ما معتقدیم که مراحل اصلی کار نظیر تثبیت نمونه، استخراج و پردازش باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند کیفیت مورد نظر ما را برآورده سازد. این فناوری به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند نیازهای ما را برآورده سازد

کاواریس یکی از شرکت‌های نوآوری در حوزه آماده‌سازی نمونه، استخراج و پردازش است. این فناوری که به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است هم تجهیزات و هم مواد مورد نیاز برای این کار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این روش مبتنی بر AFM در بسیاری از پروژه‌ها استفاده شده و مقالات بسیاری با این روش ارجاع داده‌اند.

منبع : ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد