تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک
تازه های بیوتکنولوژی

تازه های بیوتکنولوژی

جدیدترین دستاوردهای بیوتکنولوژی، نانوبیوتکنولوژی و بیوانفورماتیک

کشف توانایی نوعی پروتئین برای جلوگیری از گسترش ویروس اچ‌آی‌وی


گروهی از پروتئین‌ها که ورود ویروس به درون سلول‌ها را تسریع می‌بخشند، دارای توانایی لازم برای مسدودکردن فرآیند انتشار ویروس اچ‌آی‌وی و دیگر ویروس‌ها هستند.  

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کشف جدید دانشمندان دانشگاه میسوری دیدگاه‌های جدیدی درباره درک نه فقط عفونت اچ‌آی‌وی بلکه ابولا و ویروس‌های دیگر ارائه می‌دهد.

بر اساس اطلاعات «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری» امریکا، بیش از یک میلیون امریکایی هم‌اکنون به ایدز مبتلا هسند و این بیماری توسط ویروس انسانی HIV-1 ایجاد می‌شود. زمانی که این ویروس یا هر ویروس دیگری سلولی را آلوده می‌کند، تکثیر می‌شود و به دیگر سلول‌ها گسترش می‌یابد.

دانشمندان پیش‌تر دریافته‌ بودند نوعی پروتئین سلولی به نام TIM-1 ورود ویروس‌های بسیار بیماری‌زا را به سلول‌های میزبان تسریع می‌بخشد و هم‌اکنون محققان دانشگاه میسوری دریافته‌اند همین پروتئین دارای قابلیت منحصر‌به‌فردی برای مسدودکردن انتشار ویروس‌های HIV-1 و ابولاست.

دانشمندان می‌توانند از این دستاورد برای کندکردن فرآیند تولید این ویروس‌ها استفاده کنند زیرا مسدودکردن انتشار ویروس به تولید و تکثیر ویروسی کاهش‌یافته منجر می‌شود.

جزئیات این مطالعه در «مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم امریکا» منتشر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد